Salgsarbejde

BLUE OCEAN STRATEGY

Blue Ocean er en strategi omkring et marked med et lækkert ta’ selv bord. Kunderne kan ikke undgå dig. Teori er én ting, praksis oftest noget andet. Alt for ofte handler den manglende toplinje i mindre og mellemstore virksomheder om konkurrencekraft, og den nødvendige tid til at prioritere det evigt tilbagevendende og vedholdende salgsarbejde.

Måske handler det for dig mere om at få fleksible ressourcer ind, så sammenhængskraften i din virksomhed fra opsøgende over tilbud til ordre og til leveret bevares og hænderne til at tage fra bliver lidt flere.

Har du brug for nogle andre vinkler på salgsarbejder på kort sigt eller på lang sigt, så tag tiden til en snak om relevante udfordringer og værdien af et samarbejde.

inaktive varer Blue ocean strategy Konkurrencekraft salgsstrategi B2B Salgsledelse beslutninger vækst og strategier markeder kernekunder pipeline forecast proaktiv forretningsudvikling initiativer værdiskabelse lønsomhed godt købmandskab organisation løn digitale ydelser bæredygtighed ressourcer risikostyring salgsbudget resultatopfølgning internationalisering salgssparring udsyn trends kontrakter samhandelsaftaler projektkontrakter
salgsarbejde Salgsledelse salgsstrategi konkurrencekraft

Salg af 'døde' varer

Vi skal have øget vores salg! Måske er det sådan, du tænker om din virksomhed, men ressourcerne er måske ikke til det.

Det kan være salg af varer, som er inaktive eller afskrevet fra lageret, som alle er enige om er for gode at smide ud, for det kunne jo være en kunde alligevel vil bruge dem. Komponenterne fejler ingenting, men håndteres som ekstraordinær nedregulering på dit lager og belaster bundlinjen. Og så belaster det også miljøet med for tidlig bortskafning af komponenter. Vi assisterer med at få inaktive varer konverteret til likviditet.

Det kan også være varer, hvor der er gang i salget på det danske marked, men du vil gerne forsøge dig med eksport og online salg af disse varer.

Salgsarbejde

Måske har din virksomhed produkter, der klarer sig godt på
det danske marked. Samtidig ser du også mulighed for, at dine produkter kan
sælges som direkte eksport. På det europæiske marked er konkurrencen stærkere, og det er vigtigt at vide, hvordan du ligger i forhold til konkurrenter. På internationale e-handelsplatforme er dine varer eksponeret side om side med alle dine konkurrenters varer. Vigtigheden ligger derfor i at vide, hvilke ord der binder sig til dine produkter – og hvordan de adskilles fra konkurrenternes. Online B2B salg på internationale e-handelsplatforme kan øge salget og omsætningen. Via et samarbejde med Cebes assisterer vi med de ressourcer, det kræver at få dine varer sat til salg mest optimalt på en e-handelsplatform.

Salgsaktiviteter er afgørende i enhver virksomhed. Uden aktive kunder har virksomheden ingen forretning og medarbejderne intet job. Det er indlysende og kræver ledelsesfokus 24/7, så markedet og jeres kunder kan betjenes med topkvalitet i rette tid og til fuld tilfredshed. Ved siden af det operationelle salgsarbejde ligger den overordnede fokusering: Hvor skal virksomheden hen? Hvilke kundetyper er gode relationer i fremtiden? Får vi rigtige feedbacks fra kunderne? Hvordan ser vores indtjeningsfordeling ud, og er den sund for alle kunder? Er vi konkurrencedygtige på længere sigt? Skal vi have forhandlere i udlandet? Hvilket prisniveau bliver vi mødt med på eksportmarkedet? Har vi de rigtige aftaler, både på kundesiden men også på leverandørsiden? Hvordan skal vi organiseres, så vi kan supportere de nye kunder? 

Har du brug for assistance til salgsarbejde, salgsledelse og eksport af dine varer, så tag tiden til en snak om relevante udfordringer og værdien af et samarbejde. Som fleksibel ressource er dette noget vi kan assistere med. Vi står til disposition for en uforpligtende snak om salg af forskellige varetyper og effektive metoder til salg samt mulighederne i et samarbejde.

Salgsarbejde Salg af 'døde' varer Salg af inaktive varer B2B salg eksportsalg ekstern sælger Eksport